Niekosztowne_kosztowanie_pasek

6 listopada 2014

Kaunas - planowanie pierwszej podróży

Moja historia z podróżowaniem na własną rękę rozpoczęła się w styczniu tego roku w Kazimierzu. Za określeniem "na własną rękę" kryje się nie tylko samodzielne określenie miejsca wyprawy, ale i znalezienie sposobu dotarcia do tego miejsca (najlepiej jak najtańszego), noclegu (najlepiej jak najtańszego) opracowanie planu zwiedzania (najlepiej jak najbogatszego) i zdobyciem jak największej ilości pozytywnych wspomnień. Zgodnie ze słowami Lao-tzu "każda nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku" moim pierwszym krokiem było zaplanowanie wyjazdu do Kowna. Zapytacie dlaczego nie Londyn, Madryt, Praga? Odpowiedź jest prosta. Nie wiem. A oto historia wyjazdu do Kaunas i mojej pierwszej samodzielnie zaplanowanej podróży.

Źródło: http://www.simpleexpress.eu/pl

15 sierpnia 2014

Po wiedeńsku - czyli weekend w Wiedniu

Pomysłu na zwiedzenie Wiednia nie było, tak o po prostu bo blisko, bo tanio bo urlopu w pracy brać nie trzeba. Taki mały wypad za miasto. Jedni maja ogródek działkowy a my w lipcowy weekend mieliśmy Wiedeń. Zatem zapraszam na nasz nieśpieszny, żeby nie napisać leniwy spacer po Wiedniu i odkrywanie wiedeńskiej sztuki delektowania się życiem.

1 sierpnia 2014

Berlin i Poczdam - podsumowanie wyjazdu

Data: Weekend 19.07-20.07.2014 r.
Transport: Polski Bus = 30,00 zł w dwie strony
Nocleg: Pangea People Hostel&Hotel = 00,00 zł
Wyżywienie: 22 Euro = 93,50 zł (obiad, kolacja, śniadanie, obiad, piwo 4,50 Euro pod Bramą Brandenburską)
Komunikacja miejska: 3,34 Euro = 14,20 zł
Magnes:  2 magnesy = 4,50 Euro = 19,13 zł

Łączne wydatki na 1 osobę wyniosły 156,83 zł.

31 lipca 2014

Poczdam - coś wspaniałego dla każdego

Plan na drugi dzień wyprawy - Poczdam, jedno z najpiękniejszych miast niemieckich. Nazwa miasta pochodzi od słowiańskiej osady Poztupi czyli Pod dębami. Swój urok i prestiż Poczdam zawdzięcza przede wszystkim królowi Fryderykowi Wielkiemu, któremu zamarzyło się wybudować tu letnią rezydencję, której nie powstydzili by się nawet dzisiejsi celebryci.

30 lipca 2014

Gorące relacje polsko-niemieckie, czyli weekend w Berlinie

Darmowy nocleg już mieliśmy (o tym możecie przeczytać tutaj), zatem nie pozostało nic innego jak tylko tanio kupić bilety Polskiego Busa i z grupą znajomych wyruszyć na spotkanie z zachodnimi sąsiadami. Bilety kupiliśmy po 30,00 zł RT  i 19 lipca o godzinie 02:25 rozpoczęliśmy naszą przygodę. Lubię podróżować autobusem w nocy bo droga szybko mija i wypoczęta, pełna energii mogę zdobywać nowe doświadczenia. Berlin przyjął nas bardzo ciepło, a z godziny na godzinę temperatura rosła...

5 lipca 2014

Z wizytą u Krecika, czyli weekend w Pradze - dzień 2

Plan naszej podróży był tak ułożony, abyśmy w jeden dzień mogli zwiedzić centrum oraz jego okolice a w drugi, atrakcje położone na wschód od centrum, czyli przede wszystkim dzielnicę Zizkov, słynącą z pięknych kamienic i licznych barów oraz pijalni piwa. I jak zaplanowaliśmy tak zrobiliśmy, ach ta nasza konsekwencja.